Percaya pada Potensi Diri Anda | Ecos2 Untuk Semua
Click to go Dans Gift Site

Saturday, August 2, 2014

Percaya pada Potensi Diri Anda

Assalamualaikum pada bakal-bakal BO semua...

Dalam kita tengah sibuk meraikan hari raya aidilfitri dengan penuh kegembiraan ini marilah sama-sama kita memanjatkan kesyukuran kepada Allah S.W.T kerana dengan limpah kurnia-NYA kita menyambut hari kemenangan umat islam ini dengan penuh kesyukuran setelah mengharungi sebulan berpuasa di bulan ramadhan dan kita kembali dalam keadaan fitrah dimana dosa-dosa kita yang dahulu diampunkan oleh Allah S.W.T.

Sehubungan itu, kita juga sudah terhindar dan dijauhi dari unsur-unsur negatif yang boleh menjejaskan potensi diri kita setelah kita dididik dan ditarbiah di bulan ramadhan yang lalu. Oleh itu, semailah dalam diri kita dengan unsur-unsur positif yang boleh meningkatkan potensi diri kita justeru membawa kita ke puncak kejayaan.

Jadi untuk artikel saya kali ini ingin membicarakan mengenai soal percaya pada potensi diri 




Ramai yang menghubungi saya yang menunjukkan minat terhadap perniagaan ini. Tapi sikap tidak yakin tentang kemampuan diri melemahkan semangat yang baru hendak menyala. Ramai yang risau tidak akan berjaya dan modal menjadi sia-sia. Ramai yang skeptikal tentang bagaimana mahu membina network sepertimana kehendak syarikat.

SAYA MERAYU KEPADA ANDA, SEKIRANYA ANDA BENAR-BENAR INGIN BERJAYA, TOLONG BUANG JAUH-JAUH SIFAT NEGATIF DAN RAGU DIRI INI.

Perniagaan memang ada risikonya, tapi perniagaan ini risikonya hampir 100% ditanggung oleh syarikat. Satu-satunya risiko yang anda tanggung sendiri adalah untuk menjayakan impian anda secara berterusan. Business is about ongoing learning process. Learn to expand your network and learn how to make more money. Jangan mudah puas hati dengan sedikit kejayaan, tapi berusaha untuk terus maju ke depan dan jangan mudah berputus asa jika anda ditimpa kegagalan jadikan kegagalan itu satu semangat atau dorangan untuk kita ingin berjaya di masa akan datang.

Cabaran pertama adalah mengatasi your own FEAR. Jauhkan bayang-bayang kegagalan, kerana itu akan menarik semangat anda ke belakang. Bangkit dengan keyakinan bahawa anda boleh. Percaya bahawa sekiranya anda katakan YA, maka anda boleh. Kejayaan anda hari esok, adalah hasil usaha anda hari ini. Benih yang anda baja hari ini, esok anda akan dapat hasilnya.

So ingat pesan saya, PERCAYA PADA DIRI ANDA. Lihat cermin dan katakan YA SAYA BOLEH, pasti anda akan BOLEH LAKUKANNYA.





Lazada Malaysia




0 comments:

Blog Reader