Evolusi PRO-CONSUMER dengan eCosway | Ecos2 Untuk Semua
Click to go Dans Gift Site

Wednesday, July 16, 2014

Evolusi PRO-CONSUMER dengan eCosway

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Untuk ruangan artikel saya di sini akan membicarakan mengenai bagaimana hendak menjadi pembeli dan pengguna yang lebih bijak di mana rata-rata zaman sekarang ini ramai yang menghadapi masalah status kewangan yang tidak mencukupi.

Adakah kita selalu mengeluh kerana :

- Gaji / pendapatan tidak mencukupi?
- Tekanan / stress di tempat kerja?
- Buat kerja lebih atau kurang tetapi hujung bulan gaji tetap di tahap    sama?
- Letih dan lesu sampaikan tiada masa untuk keluarga dan bermacam lagi    sehingga kita merasakan tidak bahagia?

MASA KINI................................NAIK, NAIK DAN TERUS NAIK!!!!!!  

Tahukah anda di sekeliling kita seringkali kita melihat peniaga kecil yang terpaksa bersaing dengan syarikat yang gergasi demi mencari sesuap nasi? Hampir setiap hari kita lihat dan dengar peniaga kecil semakin tertindas dengan kemunculan persaingan mereka yang cukup kuat ini dengan menawarkan produk yang lebih murah apatah lagi kita sebagai pengguna yang semakin pening kepala untuk membelanjakan pendapatan kita lebih kepada keperluan harian yang murah dan boleh dibeli secara borong.

Syarikat gergasi inilah mengambil alih di era globalisasi saat ini dengan mengambil semua keuntungan dan kebaikan dari semua pihak termasuk dari keluarga kita sendiri! Meraka hanya tahu untung, untung dan untung tanpa memperdulikan orang lain!

"Everything big began to take everything small"

Keuntungan yang mereka peroleh ini keluar negara dan masuk ke dalam poket besar syarikat negara luar tanpa kita sedari. Boleh kita senaraikan produk-produk barangan keperluan rumah dari luar negara yang sudah lama berakar umbi di negara tercinta kita??jum kita senaraikan....














 
WORLD'S MOST ADMIRED COMPANY 2013



- Coca cola
- Starbucks
- Mc Donalds
- Procter & Gamble
- Johnson & Johnson
- Exxon Mobil
- Nestle
- PepsiCo
- Unilever
ehemmm...dari Malaysia ada?okla..at least dari Asia Tenggara???...hmmm

Setiap kali kita dapat gaji dan keluar berbelanja yang kaya semakin kaya, kita?belanja sampai pengsan lah..dapat apa???nothing!!!

Hukum pemasaran kini lebih licik apabila harga naik, kualiti produk yang dihasilkan rendah dan ini dapat diperkukuhkan dengan penggunaan bahan kimia murah, fakta sains yang diseleweng untuk memaksimumkan keuntungan dan kita sebagai pengguna hanya menerima sahaja seadanya....kes naya nih!

Pengguna beli produk tanpa bahan yang sepatutnya berada di dalamnya. Contoh produk aloe vera yang kebaikan diyakini dapat menyembukan luka dan kerengsaan cuma dikaburi dengan bahan kimia yang lebih berbanding aloe vera itu sendiri kerana bahan yang terbaik diketahui adalah mahal harganya. Sama juga dengan produk-produk yang lain seperti ubat gigi,shampo dan produk makanan yang kita makan yang kesemuanya secara genetiknya telah diubah. Padanlah umat manusia sekarang semakin menjadi-jadi mungkin kesan pengambilan bahan kimia bukannya dari sumber semulajadi....sedih kan??

GLOBALISASI

Globalisasi membawa maksud proses meletakkan dunia di bawah satu unit yang sama tanpa dibatasi oleh sempadan dan kedudukan sesebuah negara. Oleh itu, pelbagai maklumat dapat disalurkan menerusi pelbagai perantara media komunikasi seperti internet, media elektronik dan media siber. Hal ini juga dapat meningkatkan perhubungan sesebuah negara dan sesama manusia.

Pengeluaran barang semakin murah tetapi PEMASARAN semakin menjadi mahal kerana perang barang yang sama tetapi jenama yang berlainan dan banyak pilihan. Bukan barang yang kualiti terbaik yang menjadi pilihan pengguna....tentulah yang murah menjadi pilihan kerana  faktor kekangan wang pengguna tanpa memikirkan sebab, akibat dan kesan penggunaan yang berterusan barang yang MURAH!

Sebagai contoh syarikat Procter & Gamble ( produk mereka yang terkenal seperti pantene, rejoice, head & shoulder ) membelanjakan  USD 10 BILLION hanya untuk PENGIKLANAN! Keuntungan dari jualan mereka sebahagian besar masuk ke bahagian pemasaran dan tiba masanya kesemua keuntungan itu kembali ke rumah kita!

ECOSWAY ( PROUDLY MADE IN MALAYSIA ) & KUASA PENGGUNA 


Produk e-cosway mendapat sijil dari SIRIM


Antara produk e-cosway yang berkualiti tinggi dan mampu milik

Di E-Cosway punya kuasa untuk mengubah situasi ini. Bayangkan di seluruh dunia hampir 23 billion setiap bulan dibelanjakan untuk produk kesihatan dan barangan penjagaan diri sahaja dan bayangkan juga keuntungan berlipat ganda yang diperolehi oleh syarikat gergasi tersebut??

Dengan pengalaman selama lebih 30 tahun, bertapak kukuh di 16 buah negara dan 2000 lokasi kedai di seluruh dunia, e-cosway menawarkan produk " the best of the best worldwide " kerana tidak hanya terikat hanya 1 pengilang dan pengeluar tetapi dengan mereka yang terkenal sebagai yang terbaik, pemerosesan yang terbaik dan mempunyai sijil yang diiktiraf oleh badan antarabangsa.

Memperkenalkan jaringan pelbagai produk yang luarbiasa, kuasa membeli yang besar dan harga yang berpatutan membolehkan kita menjadi pengguna yang profesional dan bijak. Hanya SWITCH, SHARE & EARN untuk merealisasikannya!

Daripada kita membeli-belah di shopping mall yang besar, e-cosway membantu menyediakan peluang kedai/ boutique stores kepada usahawan kecil di setiap komuniti masing-masing. Lihat kepada kuasa komuniti itu sendiri. Kita dapat didedahkan dengan info dan kebaikan produk dari stokis secara personal dan merasai kehebatan produk melalui demonstrasi yang kerap diadakan. Adakah kita dapat semua kebaikan itu dari pasaraya besar yang sasaran mereka hanya kepada pembelian demi pembelian daripada pengguna setiap bulan daripada membina perhubungan yang utuh bersama pelanggan? Fikir-fikirkanlah....sudahla produk berkualiti dan bagus, malahan ada feedback lagi.....ayuh kita bertukar dan kembalikan kuasa beli bersama-sama!

Mari kita bertindak dengan mengambil kuasa autonomi dan kapitalis dari CEO dan pemegang saham terbesar syarikat dunia dan pulangkan kembali kepada ibu dan surirumah serta keluarga kerana kita punya hak untuk mendapat yang TERBAIK! jum bertukar menjadi PROSUMER!
PROSUMER = PROFESIONAL CONSUMER ( tambah bijak sekali ! )
Di E-cosway anda punyai pilihan lebih dari 3000 rangkaian produk dari barangan pencuci yang eco-friendly, penjagaan kulit yang mewah ( susu kambing, caviar dll ), suplimen terbaik dari pengeluar seluruh dunia ( organik & sijil GMP )...Hebat bukan?

Cosway mendahului bilangan farmasi lain di Malaysia

Pelancaran semula stokis farmasi Alamanda pada 2013 yang merupakan stokis 1 juta jualan
 Mr El Chuah dan selebriti juga stokis e-cosway Serina bersama CEO Berjaya Holdings, Tan Sri Vincent Tan

Pemilik farmasi e-cosway Alamanda, Puan Faizati di dada akhbar

KENAPA BERTUKAR DAN MEMILIH BERBELANJA DI E-COSWAY?
- Harga rendah dan berpatutan, harga kompetatif setanding dengan produk    di luar
- Kebaikan produk yang boleh dipercayai, bermutu tinggi
- Tukar cara membeli-belah dan menghasilkan pendapatan setiap minggu dan    bulan
- Komisyen tanpa disedari dari seluruh pelusuk dunia
- Peluang mendapat kedai/ melahirkan ushawan di setiap komuniti

===================================================================================

Video E-Cosway Smart Consumer / Pro Consumer
===================================================================================

JOM SERTAI KAMI UNTUK KEBEBASAN WANG 
MASA ANDA!






0 comments:

Blog Reader